Olofströms Pistolskytteklubb

Olofströms

Pistolskytteklubb

Sedan 1945

Olofströms Pistolskytteklubb startet sin verksamhet i 1945 och har sedan dess varit aktive i många skyttegrenar. Vi är tillslutit Svenska Pistolskytteförbundet och Svenska Skyttesportförbundet. Våra medlemmar deltar i alt från klubbtävlingar till nationella  mästerskap och har genom tiderna höstat mångfaldiga medaljer av ädla valörer. Vi är en liten men aktiv klubb med drygt 50 medlemmar. Vi har 2 st 25 meters skjutbanor med 20 skjutplatser i varje och 1 st 50 meters skjutbana med 10 skjutplatser.

Skytte är en av världens största individuella sporter, och tillsammans är vi över 75 miljoner aktiva. Det finns stora tävlingar som OS och VM, men också små som sker på klubbarnas hemmabanor där nybörjare och de som skjutit länge träffas och tävlar o tränar tillsammans. I Sverige startade skytterörelsen 1860. Idag har Svenska skyttesportförbundet mer än 100 000 medlemmar i 1 100 föreningar, varav ca 60 föreningar bedriver verksamhet med paraskytte.

Träning och annan aktivitet

TRÄNINGSTIDER

Tisdagar kl: 17:00 - 19:00 - OBS: Gäller april & september - kolla kalendern för senaste info
Tisdagar kl: 18:00 - 20:00 - OBS: Gäller maj - augusti - kolla kalendern för senaste info
Lördagar kl: 11:00 - 13:00 - Kolla kalendern för senaste info

OBS: Skjutledaren har rätt till att inställa träningen, meddelande om inställt träning kommer på hemsidan senast 1 timme före träningsstart.

Sommaruppehåll vecka 28 - 31, Vinteruppehåll vecka 51 - 1, ingen organiserad träning i dessa perioder.

RÖDA DAGAR

Det är ingen träning på röda dagar om inte det är särskilt angett.

FÖRBEHÅLL GÄLLER ALL TYP AV TRÄNING

• Om ingen har ankommit till träningen innan 30 min efter den utsatte starttiden. Kan skjutledaren avsluta träningen utan närmare varsel.
  • Skjutledaren har rätt till att inställa träningen, meddelande om inställt träning kommer på hemsidan senast 1 timme före träningsstart.

Kolla hemsidan före du åker på träning och kom i tid!

KLUBB AMMUNITION

50:-

* Senior medlem - är du när du från och med det året du fyller 21 år
** Junior medlem - är du till och med det året du fyller 20 år
*** Gäst medlem - är för dig som intygar att du är aktiv fullt betalande medlem i en annan pistolklubb och endast önskar att använda klubben sina faciliteter
**** Passiv medlem - är för dig som önskar att stöda klubben med ditt medlemskap och inte deltar på någon av våra aktiviteter

Hurdan medlemsavgiften beräknas

Medlemsavgift till klubben beräknas så här. Del 1: Avgift till klubben, bestäms av årsmöte (se under ”Klubb” i tabellen över). Del 2: Avgifter som krävs av klubben pr medlem från dom förbund och organisationer som vi är tillslutet, typ: Svenska Skyttesportförbundet, Svenska Pistolskytteförbundet och deras underavdelningar (typ distrikt och krets). För tillfälle är det endast Svenska Pistolskytteförbundet som kräver in avgift pr medlem (se under ”SPSF” i tabellen över).

Detta framkommer tydlig på fakturan för medlemsavgiften vilken avgifter du skal betala och eventuell rabatt du har krav på. Se exempel till höger.

Fakturor och påminnelser skickas från vårt räkenskaps programs epost adresser: faktura-no-reply@fortnox.se och paminnelse-no-reply@fortnox.se så du måste tillåta dessa epostadresser i ditt epostprogram (det går inte att svara/skicka epost till ”fortnox.se” adresser).

Använd kontakt adresser till klubben om du behöver kontakta oss.

OBS:Eventuella licenser tillkommer för medlemmens egen räkning.

Ansök om medlemskap i Olofströms Pistolskytteklubb

Du ansöka om medlemskap i på flera sätt

Web Schema

Detta är det enklaste och säkraste sättet att ansöka om medlemskap, här har du full koll på vilken uppgifter du fyller i och skickar. Du kan också skriv ut den utfyllda medlemsansökan och skicka den till klubbens adress om du tycker bättre om brevpost.

PDF - Använd Penna

Last ner formuläret, skriv ut det, fyll i med penna - TEXTA och skicka den till klubbens adress eller scanna det ifyllda formuläret och skicka den till: opk@olofstromspk.se

Vad sker efter jag har skickat ansökan?

Vi behandlar inkommande medlems ansökan på först kommande styrelsemöte efter vi har mottagit ansökan. Vi vill där efter meddela om ansökan om medlemskap har: beviljats, avslås eller om vi behöver kompletterande uppgifter etc…

For att skjuta på vår 25m & 50m bana så MÅSTE du ha gått kurset "Säkerhet För Pistolskytte" eller dokumentera minimum tillsvarande utbildning.

OBS: Som medlem i Olofströms Pistolskytteklubb måste du följa föreningens stadgar, regler och beslut, samt följa de organisationer som vi är tillslutit sina stadgar, bestämmelser och beslut. När du inte vill vara medlem längre, måste du skriftlig begära utträde av klubben före 31.dec for att inte bli skyldig att betala medlemsavgifter for året efter.